Jeg stiller store krav til butikkerne

Jeg er en ivrig shopper, både offline og online, men jeg kan mærke en ændret adfærd hos mig selv når jeg shopper online. Jeg er begyndt at stille større krav til service, levering og til produktet når jeg handler online end når jeg handler offline.

Egentlig så tror jeg basalt det handler om at jeg offline kan se og føle varen inden jeg køber den, og derfor 100% har indfriet min forventning til varen inden jeg går ud af butikken. Derimod når jeg handler online så er mine forventer til produktet baseret udfra billeder og min subjektive opfattelse af hvordan produktet er.

Hvis jeg køber noget på nettet som jeg har set andre steder, fx. en iPad så er det selvfølgelig anderledes fordi jeg her allerede inden jeg køber varen ved hvad produktet er og hvilken kvalitet der kan forventes, så det er selvfølgelig alene på de produkter hvor man ikke på forhånd ved noget om varen.

Support er vigtigt for mig

Jeg synes jeg oplever en kedelig tidens til at mange netbutikker svare meget kort og uden indlevelse i kundernes behov når man retter fx email henvendelser til dem. Forleden dag havde jeg fx. skrevet til et firma som sælger el dele online, de har lavet et tosset system hvor man altid betaler 135 kr i fragt, men at de så reelt kun opkræver det for fragten som de betaler, hvilket lyder fair nok, men som kunde vil jeg altså gerne vide hvad der kommer til at stå på fakuraen inden jeg betaler. Det forsøgte jeg så at spørge lidt indtil, hvor til deres sælger skriver tilbage “Kære kunde”. Alene det de skriver kære kunde fandt jeg ret stødende, fordi jeg mener bestemt ikke at jeg er kunde hos dem, men udover så kunne han måske godt have valgt og gøre sig lidt personligt involveret i samtale og så kigge i slutningen af mailen hvor mit navn stod.

Andre eksempler på faldende service er når man har købt varen, så falder niveau pludselig kraftigt! Fx er der mange butikker der reklamere med dag-til-dag levering, og det er jo fedt, men hvis man så retunere varen og vil have sine penge tilbage så tager det pludseligt 14dage, hvorfor det kan spørge sig selv?! Vi ved jo godt at det handler om de sætter de kunder forresten som ønsker at handle i butikken, og ikke dem som ønsker at aflevere deres produkter tilbage. De butikker der fører den politik skal komme ind i kampen 😛

About the author

Written by Lars

Currently there is no additional info about this author.

Comment on this post

No Widgets Added Yet

Please add them in the WordPress admin page under Appearance → Widgets. The widget section is "Blog Widgets".